Bay Düdük // Aziz Nesin - Deneme Blogu

Breaking

Öylesine

About

test banner

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Pazartesi, Ocak 25, 2016

Bay Düdük // Aziz Nesin

Aziz Nesin


Aziz Nesin efendiyi çok ama çok geç tanımışım. Aziz Nesin kitaplarını raflarda gördüğümde içimde bir ürperti, aman benim elimde görünmesincilik olurdu. Neyse ayrıntısını ve içeriğini bilmediğim, ülkemizin travma yaşamasına neden olan olaylara hiç girmeyelim.

Bay Düdük yazarın okuduğum üçüncü kitabı. Bir günde bitirdiğim nadir kitaplardan. Tam bir çerez- çekirdek tadında. Okudukça okuyasın geliyor. Kitap bittikçe tadı damağında kalıyor.

Yazar yine küçük hikayeciklerle bireyi, toplumu, devlet dairelerini ve yöneticileri eleştiriyor. Muhtemelen anlattıklarını yaşamış olsanız sinir krizi geçireceğiniz olayları Aziz Nesin' in kaleminden okuyunca elmacık kemikleriniz ağrıyana kadar gülüyorsunuz.

İçindeki hikayeler;

Bay Düdük
Uçuruma Gidiyoruz 
Yüce Katına 
Ez Kurmancım 
Herkes Kazanıyor 
Dayak Yemeden Duramıyorum 
Ali Beyle Bir Konuşma
 Sen Haline Şükret 
Bayan Aranıyor 
Sen Biraz Bekle 
Yeşil Şapkanın Evrakı 
Cürme Teşfik 
Ayağını Kaldır Paşam 
Abo Çavuş

Canınız sıkıldıkça okuyun, gülün...


11 yorum:

Kalemderi dedi ki...

Başta sözünü ettiğiniz durum size özgü olmadığı gibi bu his, bu endişe sizin kabahatiniz de değil... Aziz Nesin gerçekten daha çok okunmayı hak ediyor. Geç de olsa umarım bir gün layık olduğu yeri bulur.

Kalemderi dedi ki...

Sizin derken ne sizin kabahatiniz ne bizim :) Kitapseverlerin ülkeye yalnız faydası dokunur. Geri kalan her şey, tüm bu kargaşa, eğitimli olsun eğitimsiz olsun cahillerin eseri...

Abdullah ÖZER dedi ki...

Malesef bilinç altımız öyle işlenmiş ki en küçük tereddüt ettiğimiz şeye karşı bile koruma kalkanı koyuyoruz.

Eğitimli-eğitimsiz cahil tabiriniz de süpermiş kalemderi :)

sercan durmaz dedi ki...

Valla utanarak söylüyorum ki hiç bir kitabını okumadım ben de. ortaokul yıllarımda bir tanesini elime almıştım ama hiç hatırlamıyorum, nasıl neydi diye. Ama aklıma düşürdünüz..

Abdullah ÖZER dedi ki...

Üslubu çok eğlenceli mutlaka okumalisiniz Sercan bey

Adsız dedi ki...

okumak :) izlenmiş olması daha muhtemel. Bkz. https://tr.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCb%C3%BCk_%28film%29

Abdullah ÖZER dedi ki...

İzlemek işin kolayına kaçmak gibi geliyor bana. Okumak ise tadını çıkararak yavaş yavaş tam lezzetini almak demek. Bence :)

Melike Yıldız dedi ki...

Aziz Nesin'le büyüdüm, onun eserlerindeki o ince mizahın tadı bambaşka...

Abdullah ÖZER dedi ki...

Işte ben o tadı daha yeni alıyorum. Çok geç kaldım...

KİTAP EYLEMİ dedi ki...

Herkesin doğru diyemeceği , okumaya cesaret edemeyeceği adamdır Nesin , bugün bakıyorsunuz ve anlıyorsunuz O'nun yazdıkları hala aynı durmaktadır...

Abdullah ÖZER dedi ki...

Bence okuduklarina ideolojik olarak bakmayan herkes hak verecektir. Yazdıkları ise dün ü anlattığı gibi yarını da anlatacak gibi duruyor. Yorumun için teşekkür ederim Eylem

Yorum Gönder

Post Top Ad

Responsive Ads Here